Monday, June 30, 2008

Demam Sg Gabai

Bismillahirrahmaanirrahiim....


Saya di landa demam Sungai Gabai....huhuhu...last Friday till Sunday....I went for camping with karismaian(Karisma Daerah Petaling)di SG Gabai....sebagai fasi....tapi dek kerana umur yang semakin meningkat dan badan pun yang dah tak tahan lasak compare dulu2....habis sakit2 satu badan and demammm....


Sebenarnya risau gak....tapi Zahrah always said....'Nad, this is for the last, kita dah nak keje...ntah bile ley g lagi camping2 nie'. So, yakinkan diri yang saya boleh buat, and bertindak sebagai fasi yang takkan mengalah....gagahkan diri juga merentasi hutan belantara dan lereng2 bukit yang licin disebabkan hujan yang turun petang tadi. Beberapa kali tergelincir...seperti superman ada, terduduk pun ada....huhuhu...what an experienced. Nasib ada Farrah yang sentiasa menunjukkan jalan kebenaran menuju kejayaan...hehehe. Yang tergelincir teruk nie waktu nite tracking(tak nampak jalan and licin). Sebelum nite tracking, ada sesi muhasabah dari Pak Ngah(the owner of the resort yang kami sewa ni) dia kata.....jalan yang kamu tempuh nie ibarat liku2 kehidupan..penuh dengan ranjau dan duri...tali yang akan kamu ikuti ini adalah ibarat tali ALLAH, maka berpeganglah pada tali itu....nescaya kamu tidak akan sesat....Pada mulanya dia kata jalan sorang2(walaupun takut, tetap yakinkan diri boleh keran ALLAH bersamaku) tapi rupa2nya berdua-duaan. So, Im with Farrah and Farrah lead the way. She's really helps me a lot...yelah....kadang2 terasa tak larat and tak mampu...tapi adanya motivasi dari Farrah...alhamdulillah lepas gak.


But, seriously, waktu nite tracking nie...terasa sangat inilah kehidupanku. Ada yang mudah, ada tergelincir, ada terjatuh...tapi ALLAH tetap sayang padaku, Aku hanya perlu berpegang pada Islam dan yakin ALLAH akan menolongku. Akhirnya, aku akan jumpa jalan pulang....cahaya kemenangan.


Then, the next day, rasa tak sihat....symptom2 nak demam selsema dan badan terasa sakit. Risau gak, sebab Selasa nak gi kursus kat Taiping for two weeks. People, Saya dapat keje kat Telekom, so 1 Julai kena lapor diri and terus gi kursus. Dalam terasa diri nak sakit nie, g juga jungle tracking....yelah...for the last time kan. Tak tau bila lagi dapat peluang camni....melainkan KDP jemput sebagai fasi lagi...hehehe. Balik je umah...terus collapse.....hari nie gagahkan diri tuk settlekan beberapa borang and beli barang sikit2.


Harapan saya kepada adik2 yang menyertai MUKHRIN 08 KDP ni.....teruskan perjuangan. Ajak sahabat2 lain join kita.....yang penting matlamat kita hanya untuk mencari keredhaan ALLAH dan meneruskan dakwah Rasulullah ini agar semua manusia dapat menikmati keindahan ISLAM itu sendiri. Doakan saya sepanjang training nie....tak taulah apa yang bakal ku hadapi......

2 comments:

wanderfulmadnificent said...

waaaaaa!!!!!! tak aci nyeeee!!!!

Anonymous said...

hehehe....lenkali kalau ada rezeki kita bertiga gi sama2 ek