Monday, September 15, 2008


A friend of mine send this beautiful words. Its about our FAITH a.k.a TAQDIR. What she wrote is sooo true....jangan digusar taqdir kita kerana ALLAH pasti lebih mengetahuinya.


Kenapa harus gusar dan risau akan apa yang akan kau tempuhi hari esok..
Akan apa yg bakal kau lalui dimasa depanmu kelak..atau apa yg terhidang untukmu pd masa kini dan hayat yang akan datang……

Seharusnya engkau tidak harus berasa gusar atau takut walaupun sedikt ttg masa hadapanmu, kerana taqdirmu direncana oleh Yang Maha Hebat.

Yang merencana taqdirmu itu adalah Dia yg Maha Berkuasa dari segala yg berkuasa didunia ini,
DIa yg Maha Mengetahui segala-galanya yg terjadi di alam semesta ini hingga tiada sebesar zarahpun perkara yg berlaku yg tidak diketahuiNya.
Dia Yang Maha Bijaksana mendirikn alam ini dgn segala isinya..
Dia Yang Maha Penyantun, Maha Penyayang dan Maha Lembut……yg mengasihi hamba-hambaNya lebih dari seorg ibu menyayangi anakNya..
Dia Yang Maha Mengabulkn permohonan hamba-hambaNya……
Dialah segala-galaNya…………..

Dan Dia jugalah lah yg mengatur susun galur jalan taqdirmu..
Apa kamu tidak yakin pdNya???? Tidak percaya pd KebijaksanaanNya dlm mengatur dn mengurus segalaNya..? ?Apa kamu tidak yakin dgn kebenaran kata-kata dan janji-janji Nya?? Tidak cukupkah kau memerhatikn setiap ciptaan dn kebesaran serta keagunganNya disekeliling hidupmu??

Jadi…….utk apa engkau risau ttg taqdirMu?? Untuk apa engkau takut ttg apa yg bakal kau hadapi kelak?? Utk apa engkau takut pd jalan hidup yg bakal tersedia utkmu dimasa depan kelak??

Kerana Dia yg maha Hebat yg mengatur jalanmu itu…….laluilah jalan yg terbentang ini dgn penuh yakin dn redha….laluilah jalan yg Dia sediakn itu dgn penuh TAQWA…..kerana disitu akan kau temui keindahan-Nya. Pastilah Dia Yang Maha Hebat ini mentaqdirkn sesuatu yg hebat utk mu..Mungkin terkadang engkau belum lagi dapat melihat keindahan dn kehebatan jalan yg Dia beri…….tetapi yakinlah!!!! Suatu hari kau pasti jua akan tahu dn kenal…….JALAN TUHAN INI TERSANGAT INDAH BUATKU!!!

Kerana kebodohan dn ilmu yg terbatas pd mu, engkau tidak mampu menyingkap taqdir indah yg tersembunyi dariNya…Cuma jika kau benar2 mempercayaiNya dn melihat jalan Nya itu dgn mata hati IMAN..nescaya kau akan temui Cahaya Nya..kau akan temui petunjukNya.

Oleh itu, aku ingin bertanya padamu…….MASIHKAH ENGKAU RISAU DAN KHUATIR AKAN TAQDIR DAN APA YG BAKAL KAU TEMPUHI DIMASA DEPAN KELAK????atau apakah kau masih akan bersedih dgn jalan yg Dia tetapkn utkmu kini??? Tanyalah IMAN mu. Kelak kau akan tahu nnti….”AKU TIADA SEBAB UNTUK MENANGISI NASIB ATAU HIDUPKU…TIADA SEBAB UTK BERASA SEDIH ATAU BERDUKACITA. .TIADA SEBAB UTK MERASA KECEWA DGN SEGALANYA..KRN DUNIA INI HANYALAH KOSONG BELAKA…SEKADAR TEMPAT PERSINGGAHAN! !! JADI JANGAN LAMA-LAMA BUANG MASA UTK MENANGISI HAL DUNIAWIMU…KERANA HIDUPMU YG KEKAL ABADI DI NEGERI AKHIRAT….NEGERI KEKAL ABADI.


No comments: