Sunday, June 28, 2015

Batu Nisan buat Allahyarham suamiku tercinta

Bismillahirrahmaanirrahim,

Assalamualaikum abang, sabtu malam ahad (27/6/2016) haritu kami semua berbuka di rumah kondo yang rancangan asalnya kita akan duduki tapi tidak sekarang abang. saja ajak mama, abah, kakak dan ijoi sekeluarga berbuka di situ sambil baca doa selamat sekali. alhamdulillah, dapat kami semua berkumpul dan dah alang2 tu saya belikan cake untuk Luqman. Celebrate awal dari tarikh 30 June sebab dah berkumpulkan. cuma, Luqman tak berapa sihat dan cranky. saya pun tak berapa sihat pada masa yang sama.

Malam tu ajak mama abah tido sekali dan keesokannya kami semua akan ke kubur untuk letak batu nisan abang yang dah siap. Batu nisan abah dari batu sungai yang abahmama, aqli dan adam pilih. In shaa ALLAH batu ni akan terus berzikir untuk abang. saya dan Luqman tak turun sebab panas dan lagipun ramai orang. kebetulan ada ahli kubur yang baru selesai ditanamkan pada masa kami sampai. dan Luqman pun tak berapa sihat, elok kami tinggal saja dalam kete. takut dia meragam nanti.

Dari jauh saya lihat rumaysa bersama dengan payungnya bang. sayu saya lihat, anak kita Rumaysa sekecil itu telah menerima dugaan yang agak besar buatnya. takpela bang, ini semua untuk memantapkan keperibadian dia sebagai seorang muslimah. ada hikmah disetiap kejadian yang berlaku. saya akan pastikan rumaysa dan luqman kirimkan doa dan pahala buat kita nanti bang...in shaa ALLAH
 Ketibaan atok, opah, pak long and mak long
 Dua cake Luqman potong - kiri: di kondo(cake umi order) , kanan: di rumah seksyen 8(mak usu order untuk sambut fathers day, tp x sempat potong)
 Lawatan ke kubur abi, Rumaysa yang solehah, umi tak bawa tudung, dia kata nampak aurat. Ada telekung je, so dia pakai telekung (28/06/16)
Arissa ( 2 yrs old) and kakak Rumaysa ( 4 yrs old and 7 months)

No comments: