Tuesday, July 21, 2009

Bismillahirrahmaanirrahim.....

LAW OF ATTRACTIONS
Assalamulaikum kawan2,

Pernah dengar law of attractions. Ini bukan ilmu guna2 untuk memikat tau. Kenapa saya kata begitu, sebab dulu pun saya ingat cenggitu...huhuhu


Saya nak berkongsi dengan semua ilmu law of attractions yang diberi oleh seorang sahabat yang sangat prihatin kepada saya ^_______^ Saya minta izin publishkan ye, ilmu berguna elok disampaikan supaya semua peroleh manfaat dan semoga sahabatku ini di berikan ganjaran oleh ALLAH ^_^

Sebab utama perkongsian kerana saya sangat sedih apabila mengetahui sahabat2 menghadapi kemurungan akibat drpd masalah yang dihadapi. Saya ingin membantu dan saya harap ini sedikit sebanyak dapat mengurangkan masalah yang dihadapi (especially to Wan and Zahrah) Ya, sebab saya juga pernah menghadapinya, dan akan terus menghadapinya kerana inilah kehidupan.


Law of Attractions ini secara ringkasnya ialah apa yang kita fikirkan, kita akan menariknya dengan izin Allah tidak kira perkara baik atau buruk. Bila kita berfikir atau menyatakan sesuatu, satu getaran (vibration) akan terhasil dan Law of Attraction akan bertindak balas.


Pernah dengar lagu, jika kau fikirkan kau boleh, kau pasti boleh melakukan. Jika kau fikirkan kegagalan, kegagalanlah kita akan perolehi. Saya akui, kita susah untuk mengubah apa yang dah tertanam di dalam fikiran kita. Tetapi, kalau kita tulis, dan baca tiap2 hari, secara tak langsung ianya akan mengubah pemikiran kita dan terpantul kepada orang sekeliling kita.


Sahabat saya cadangkan, kita buat senarai perkara yang kita tidak suka dan perkara yang kita suka in colums. Contohnya (in my case):


Perkara Yang Aku Tidak Suka Perkara Yang Aku Suka
Aku tidak suka rakan sekerja Aku tenang & gembira bekerja bersama yang suka membuli yg rakan2 baik hati & penyayang

Betul kata sahabat saya ini, kadang2 lebih mudah untuk mengetahui apa yang kita tidak suka daripada perkara apa yg kita mahu. Senaraikan seberapa banyak yang kita boleh fikirkan. Dan akhirnya kita ringkaskan sebagai Penyata Kehendak (Desire Statement). Contohnya:-

"Aku merasa amat tenang lagi teruja mengetahui bahawa teman2 sekerjaku tidak kira umur atau status sentiasa menunjukkan sikap yang baik dan tidak akan mengambil kesempatan terhadap sesiapa walau dalam apa keadaan kerja sekalipun kerana semua orang menyedari bahawa masing-masing saling memerlukan antara satu sama lain kerana itulah kunci kepada kehebatan sesuatu organisasi. Aku suka melihat diriku membantu orang lain dengan semampu yang boleh dan mampu untuk mengatakan tidak dengan cara berhemah tanpa menyakiti atau mengecewakan mana2 teman sekerjaku"


Bacalah Desire Statement tu hari2 INsya Allah tiada apa yg mustahil.


Bak kata sahabat saya ini, "Law of Attractions hanya asbab, yang MAHA memberi hanya ALLAH". Anggaplah ini sebagai usaha, kan ALLAH suka hamba2NYA yang sentiasa berusaha dan semoga ALLAH kurniakan jalan keluar drpd masalah yang juga ujian dan dugaan yang diberi oleh ALLAH, untuk mempertingkatkan keimanan kita.


Selamat mencuba, dan semoga kita menjadi org yang optimis dan bukan pesimis....org yang sentiasa berfikiran positive. And lastly to my sahabat....I really appreciate it and May ALLAH bless you always...cheerios....

Tazkirah kali ini:
Nabi s.a.w. bersabda: "keutamaan seorang yang berilmu atas ahli ibadah adalah bagaikan keutamaan ku atas org yg paling rendah diatas kalian (sahabat), sesungguhnya ALLAH dan para malaikatNYA serta penghuni langit dan
bumi sampai semut dlm liangnya sekalipun, juga ikan dilaut bersalawat atas org
yg mengajari manusia kebaikan" (HR Tirmidzi, Hadis Hasan)

7 comments:

YangSelaluTensi :p said...

THANKS for this...

inshaAllah akan try wat ;)

Anonymous said...

Buat permata hidupku: semuga hidupmu bertintakan cahaya; sentiasa harum dan sesegar bunga mawar merah yang diberi; diiringi keikhlasan hati sesuci mawar putih; kemurunganmu sentiasa dilindungi mega.

nadiahazhari said...

Buat ye, yang selalu tensi....insyaALLAH akan dikurangkan tensi mu itu.....hehehe

Thanx mom....pray for me always

Izzatil_Arshad said...

nad, kalo kite mention nama awk dpn mak kite, dia slalu akan ckp, 0oo..nadia..sopan santun dia tu. suka umi tgk. me proud to have a fren like u =)

nadiahazhari said...

insyaALLAH izat....harap terus begini dan lebih baik lagi....i'm proud to have a friend like you also ^_^

Tinta Cahaya said...

Salam.what u believe u will achieved Insya Allah.

nadiahazhari said...

thank you.....yes...believe in ALLAH always ^_^